Отново в 59 ОУ „Васил Левски” в 5клас се проведе поредния час от превантивната програма на тема „Агресия в училище”.

Основната цел на превенцията по отношение на проблемите, свързани с агресията, насилието и тормоза, е най-общо казано предотвратяване на риска от агресивни прояви сред дадено население и оттук - предотвратяване на риска от възникване на лични вреди или вреди за обществото. Важно е децата да са запознати с последствията от негативните, агресивни прояви, както и ролите на насилник и жертва.

Информирането на учениците им помага да вникнат в същността и дълбочината на проблема.

Подарък от екипа „Кръг на избора“ - плакат, който да сложат в класната си стая и да ги подсеща как е най-добре да се реагира в напрегната ситуация или ситуация на тормоз.

       В програмата на стажа са включени екипна подготовка на превантивни програми в училищата. Екипите се подготвяха по теми , в зависимост от спецификата на училището, след което започна реализация на часовете.

Една от темите е : „Какво са агресията, насилието и тормоза? Как да се справим с тях? Към кого да се обърнем? Тази тема беше подготвена и реализирана в 59 ОУ „Васил Левски” в 5клас Предвидени бяха три часа в три различни седмици. Чрез игри , презентации и други интерактивни методи децата бяха запознати с темата и очакваха идването на екипа ни със студентите.

Децата научиха: Какво са агресията, насилието и тормоза? Кога и къде се проявяват? Как да се справим с гнева? Към кого да се обърнем, ако имаме нужда от помощ или да споделим?

Имаше и домашно - рисунка по избор на една от зададените теми: „Какво ме ядосва, какво ме успокоява?“ / „Кое ме обижда, кое ме прави шастлив?“

      При посещението на групата студенти в тази институция научиха за разработваните превантивни програми за популяризиране на поведение, които осигуряват здравна култура .

Студентите присъстваха на обучение на тема : „Алкохолът и тютюнопушенето”. Направиха демонстрации с кукла Сю – макет, който пуши и показва отлагането на катраните, след което бе направено замерване на всички за наличие въглероден монооксид.

Друга демонстрация бе с алкоочила, симулиращи употреба на 2.5пробила алкохол. Имаше смях , защото трудно се минаваха конусите , които трябваше да бъдат обиколени. Така остана нещо в съзнанието – за вредите и резултатите от алкохола и тютюнопушенето. Всичко е личен избор.

 

     В програмата на стажа са включени екипна подготовка на превантивни програми в училищата. Екипите се подготвяха по теми , в зависимост от спецификата на училището, след което започна реализация на часовете.

 Темата за агресията бе представена и в 5 клас и в 100 ОУ „Найден Геров”.

Децата научиха: Какво са агресията, насилието и тормоза? Кога и къде се проявяват? Как да се справим с гнева? Към кого да се обърнем, ако имаме нужда от помощ или да споделим?

 

Имаше и домашно - рисунка по избор на една от зададените теми: „Какво ме ядосва, какво ме успокоява?“ / „Кое ме обижда, кое ме прави шастлив?“

 

Позитивно клюкарстване – личен игра за демонстрация. Всяко дете сяда на стол пред другите деца, като е с гръб към тях. Децата започват да говорят само позитивни неща за него и защо това дете е важно да е в този клас. Идеята на играта е да заздрави взаимоотношенията между децата и дори да има такива, които не се харесват, да намерят позивитивното един в друг.

 

 

 

         Целта на посещението ни беше да се запознаем с криминогенната обстановка в района и начина на работа на инспекторите в детска педагогическа стая. Имахме възможност да зададем много въпроси, отнасящи се както до работа на инспекторите, така и до проблемите на децата, родителите и училищата. Освен това служителите бяха любезни и отговориха на въпроси, касаещи цялостната работа на РПУ-тата, която има отношение към противообществените прояви.

Първото, което ни казаха е каква е групата, с която работят и в какъв ред – деца до 18 години, които имат или са жертви на противообществени прояви. Инспекторите са длъжни да оказват помощ както на кварталния, така и на разследващите полицаи, когато това се налага. Всеки инспектор си води дневник и карта за отчет, за всеки случай, с който работи. Ако едно дете има повече от 2-3 прояви, то тогава инспекторът, който работи с него открива „профилактично дело.“.