МКБППМН – район „Сердика ”, е организатор на стажа на студенти от НБУ
В програмата на стажа са включени екипна подготовка на превантивни програми в училищата. Екипите се подготвяха по теми , в зависимост от спецификата на училището, след което започна реализация на часовете.
Една от темите е : „Какво са агресията, насилието и тормоза? Как да се справим с тях? Към кого да се обърнем? Тази тема беше подготвена и реализирана в 59 ОУ „Васил Левски” в 5клас Предвидени бяха три часа в три различни седмици. Чрез игри , презентации и други интерактивни методи децата бяха запознати с темата и очакваха идването на екипа ни със студентите.
Децата научиха: Какво са агресията, насилието и тормоза? Кога и къде се проявяват? Как да се справим с гнева? Към кого да се обърнем, ако имаме нужда от помощ или да споделим?
Имаше и домашно - рисунка по избор на една от зададените теми: „Какво ме ядосва, какво ме успокоява?“ / „Кое ме обижда, кое ме прави шастлив?“
Посещение в Столична регионална дирекция
При посещението на групата студенти в тази институция научиха за разработваните превантивни програми за популяризиране на поведение, които осигуряват здравна култура .
Студентите присъстваха на обучение на тема : „Алкохолът и тютюнопушенето”. Направиха демонстрации с кукла Сю – макет, който пуши и показва отлагането на катраните, след което бе направено замерване на всички за наличие въглероден монооксид.
Друга демонстрация бе с алкоочила, симулиращи употреба на 2.5пробила алкохол. Имаше смях , защото трудно се минаваха конусите , които трябваше да бъдат обиколени. Така остана нещо в съзнанието – за вредите и резултатите от алкохола и тютюнопушенето. Всичко е личен избор.
МКБППМН – район „Сердика ”, е организатор на стажа на студенти от НБУ
В програмата на стажа са включени екипна подготовка на превантивни програми в училищата. Екипите се подготвяха по теми , в зависимост от спецификата на училището, след което започна реализация на часовете.
Темата за агресията бе представена и в 5 клас и в 100 ОУ „Найден Геров”.
Децата научиха: Какво са агресията, насилието и тормоза? Кога и къде се проявяват? Как да се справим с гнева? Към кого да се обърнем, ако имаме нужда от помощ или да споделим?
Имаше и домашно - рисунка по избор на една от зададените теми: „Какво ме ядосва, какво ме успокоява?“ / „Кое ме обижда, кое ме прави шастлив?“
Позитивно клюкарстване – личен игра за демонстрация. Всяко дете сяда на стол пред другите деца, като е с гръб към тях. Децата започват да говорят само позитивни неща за него и защо това дете е важно да е в този клас. Идеята на играта е да заздрави взаимоотношенията между децата и дори да има такива, които не се харесват, да намерят позивитивното един в друг.
Страница 95 от 100